Hallo, hoe kunnen we helpen?

Hulp nodig bij uw bestelling of zit je met vragen?

Bij Klassewijnen staan we klaar om u te helpen. We begrijpen dat vragen kunnen opkomen, daarom hebben we alvast enkele veelgestelde vragen beantwoord voor je hieronder.

Mocht je je antwoord niet kunnen vinden, aarzel dan niet om telefonisch contact met ons op te (+32 2 363 55 88, van maandag tot vrijdag, van 8 tot 17 u) of via e-mail (primeurwijn@colruyt.be). We zijn hier om naar je te luisteren, met je mee te denken en oplossingen te vinden die bij je passen. Jouw tevredenheid is onze hoogste prioriteit!

Aanmeldingsproces

Waarom heb je een Xtra-login nodig?
Dankzij onze partner Xtra kunnen we je een veilige omgeving aanbieden om met je persoonlijke data online te shoppen.

Ik ben mijn Xtra-login paswoord vergeten, wat nu?

Dat kan gebeuren! Klik op "Paswoord vergeten" in het aanmeldvak en volg de nodige stappen.

Ik heb nog geen Xtra account, wat nu?

Geen enkel probleem, deze kan je heel gemakkelijk aanmaken via deze link.

Bestellen bij primeurs van Klassewijnen

Hoe plaats ik een bestelling?

Heb je je ingelogd via Xtra en de juiste wijn(en) gevonden? Dan kun je het gewenste artikel in je winkelwagen plaatsen door op het mandje te klikken. Je kunt vervolgens verder shoppen, of direct naar je winkelwagen gaan. Daar vind je een overzicht van alle artikelen die je in je winkelwagen hebt geplaatst en het totaalbedrag.

Klopt alles? Klik op "Ga naar checkout", selecteer je leveringsvoorkeur en leveringslocatie, kies je betalingsmethode en klik op "Aankoop voltooien", betaal op een veilige manier met Bancontact of overschrijving.

Kort na je bestelling ontvang je van ons een bevestigingsmail met een ordernummer. We sturen je een e-mail wanneer jouw bestelling klaar is voor verzending of ophaling.

Wanneer en hoe word ik op de hoogte gebracht voor levering of afhaling van mijn bestelling?

Het is natuurlijk nog even wachten op de primeurwijnen, maar geen zorgen, van zodra de wijnen binnenkomen, brengen we je persoonlijk op de hoogte via e-mail met de nodige details en informatie voor ophaling of levering van jouw bestelling.

Ik heb geen bevestigingsmail gekregen, wat nu?

Het kan zijn dat onze bevestigingsmail werd tegengehouden door de spamfilter van je e-mailprogramma. Check dus zeker even de spamfilterinstellingen en pas aan indien nodig.
Indien dit geen oplossing biedt, kun je uiteraard contact opnemen met onze klantendienst, daar helpen we je graag verder.

Hoe annuleer ik mijn bestelling?
Toch niet zeker van je bestelling, of een vergissing begaan? Geen probleem, je kan je bestelling annuleren via onze klantendienst. Indien nodig zullen wij de terugbetaling voorzien.

Hoe kom ik aan een kopie van mijn factuur?

Gelieve onze klantendienst hiervoor te contacteren via e-mail of telefoon om de factuur op te vragen van jouw bestelling. Geef jouw ordernummer door en dan sturen wij de factuur naar je door.

Betalingen

Welke betalingsmethodes bieden we aan?

Je kunt kiezen om jouw online betaling te doen via Bancontact of via overschrijving. Je zal omgeleid worden naar een online betaalomgeving. Bij deze betalingsmethode wordt je betaling direct afgeschreven. Je kan er ook voor kiezen om te betalen via overschrijving. Ook dit gebeurt automatisch of kan je later doen met de nodige gegevens doorgestuurd per mail.

Ongeacht het betaalmiddel verwerken wij dit volgens de hoogste veiligheidsnormen via ons betaalplatform MultiSafepay.

Waarom is mijn gewenste betaalmethode niet beschikbaar?

Het spijt ons dat jouw favoriete betalingswijze niet beschikbaar is momenteel. Sommige methodes, brengen hogere kosten en risico's met zich mee, op basis hiervan hebben we een selectie bepaald. We gaan dit uiteraard op de voet monitoren en optimaliseren indien nodig. Dank je voor het begrip.

Betalingskenmerk vergeten te vermelden bij overschrijving

Om je betaling op de juiste manier te kunnen verwerken is het belangrijk dat je je ordernummer invult als betalingskenmerk of vrije mededeling. Je vindt deze terug in de bestelbevestiging die je van ons per e-mail ontvangen hebt.

Indien je een fout gemaakt hebt bij het overschrijven van de betaling, of je bent je bestelnummer vergeten te vermelden, vragen we je om 5 werkdagen af te wachten. Het kan namelijk zijn dat we het bedrag naar je terugstorten of dat we de betaling alsnog op de juiste manier verwerken. Indien na 5 werkdagen nog geen correctie, helpt onze klantendienst je graag verder.

Overschrijving: Waarom werd mijn bestelling geannuleerd?
We vragen onze klanten om binnen de 2 weken de betaling via overschrijving uit te voeren. Indien we niet tijdig de betaling ontvangen, dan contacteren we u persoonlijk. Indien we geen antwoord krijgen behouden we ons het recht de bestelling te annuleren.

Verzending en levering

Welke verzendmethodes bieden jullie aan?
Je kan ervoor kiezen om jouw bestelling op te halen in een van onze winkelafhaalpunten of je kan het je extra gemakkelijk maken en je bestelling tot bij jou thuis laten leveren.

Rekenen jullie verzendkosten aan?
Als je ervoor kiest je pakket zelf op te halen in een van onze winkelafhaalpunten dan is deze service gratis. Je betaalt hier geen verzendkost.

Indien je ervoor kiest om tot bij jou thuis te laten leveren rekenen we een verzendkost aan. Dit om de nodige kwaliteit te kunnen garanderen.

Kan ik mijn bestelling laten leveren in het buitenland?
Neen, momenteel bieden we deze service (nog) niet aan.

Ik was niet thuis toen de bezorger langskwam
Dat kan natuurlijk gebeuren. Mocht je niet thuis zijn tijdens de eerste bezorgpoging dan ontvang je hiervan een bericht via onze verzendpartner. Dit kan door middel van een briefje in de brievenbus, per e-mail of via de Track & Trace link.

Ik heb een verkeerd of beschadigd product/pakket ontvangen
Het is onze missie om onze klanten de hoogste kwaliteit aan te bieden op vlak van onze services.

Indien je een fout pakket hebt ontvangen of een pakket waar je artikels in mist of artikels beschadigd zijn, contacteer dan onze klantendienst en dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

Geen antwoord gevonden op jouw vragen?

Contacteer ons via +32 2 363 55 88 van maandag tot vrijdag van 8 u tot 17 u of via primeurwijn@colruyt.be. We helpen je heel graag verder!